piątek, 11 maja 2012

Dla małego brzuszka i sześciu ząbków

Dziś - jak w tytule - coś dla kilkumiesięcznych pędraczków, takich jak mój Franek.
Zupka.
Sycąca, pachnąca i bardzo smaczna.

Zupa krem ziemniaczano-koperkowa.

Składniki:
15-20g gotowanego mięsa (u mnie szynka wieprzowa)
2 marchewki
1 pietruszka
kawałek selera (w zależności od wielkości - u mnie ok. 1/4 dość dużego)
kawałek pora (j.w. - ja dałam ok. 1/3)
2 ziemniaki średniej wielkości
kilka gałązek świeżego koperku
ok.650 ml wody
3 łyżki oliwy z oliwek

Sposób przygotowania:
Włoszczyznę umyć, obrać i umieścić w garnku. Zalać wodą. Gotować pod przykryciem ok. 15 minut. Warzywa wyjąć i przełożyć na talerzyk.
W oddzielnym rondelku ugotować ziemniaki.
Do wywaru przełożyć ugotowane wcześniej mięso, ziemniaki, pół marchewki i kawałeczek pora (zupa będzie słodsza). Dodać koperek i oliwę. Zmiksować.

Jeżeli zupa będzie zbyt rzadka - można ją zagęścić kaszką orkiszową lub manną. Gdy za gęsta - zabielić mlekiem modyfikowanym.

Smacznego!  




1 komentarz:

  1. Dla tych 6 ząbków zupka idealna, ale myślę, że nie tylko bo i duzy brzuszek bedzie się oblizywał :))

    OdpowiedzUsuń